torsdag 7 augusti 2014

Min Dopdag!

Först vill jag börja med att tacka alla som kom och firade min dop dag, det var kul att träffa släkt, vänner och familj. Vi fick en av dom varmaste dagarna så jag höll på flyta bort men med lek och pussar tar man sig långt =)  
Å så vill jag tacka dom jag fått dessa bilder av för Mamma va alldeles för sjuk att både ta tand om allt och samtidigt ta kort, hon säger något om minnes luckor men jag tro hon smuttade på flaskan för mycket !?!?  =P
Bilderna kommer inte i ordning för mamma ha inge minne av kyrkan så hon kom inte ihåg riktigt när vad hände när och så. Men mina två bästis faddrar höll var sitt tal för mig och mamma sade några ord och prästen prata....men jag fick tusan hålla snattran. Vet int varför men varje gång jag börja para för att snacka med prällen lite fick jag bara ett "hych" "tyst" av både mamma och pappa. Varför får han prata och inte jag, orättvist helt klart!!!


Här pratar Fadde Simon...



Prällen tar på min skalle, varför ha jag ingen aning men jag vill NED...


Massa barn, vill leka....nu.....

  

Min andra Fadder Marianne håller också ett tal för mig....å så ä hon min största kusin :D




  
Jag kastas mellan mamma och pappa men ingen vill släppa ned mig....JAG VILL NEEED.....

 ..... neeeeeer.....

Wohoooo, nere! Låt oss kolla hus lätt dopfundet går att tippa...



Å här kan man klättra, till och med köra in skallen...kan man få in hela kroppen montro ? =)


Mammaaaaaaa, va ah du under kjolen ???


 ...rymde....tihi.....ta mig om du kan...
  

Vatten, va faan ska jag bada ??? men.,...men.... 


Å så ska alla peta på mig, alla se på miiiig :D


Till och med prästen skratta när han se mamma tagit min tutte, tro hon ä lite nuts den där tanten =D

Min dopdag va mycket bra och tack alla åter igen, nu ä man döpt....tro jag vart vildare efter dopet än före. Å mamma som trodde det skulle bli tvärt om....NEVVA!

PUUUUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar