fredag 21 februari 2014

Mitt första inlägg....

...dagen idag startade med en runda på stan, till min förfäran blåste det vita saker i luften som gjorde mitt ansikte kallt å blött. Lite småsur vart jag allt på både mamma och pappa som inte kunde se till att hålla dom blöta vita pladdertraskerna bort från mitt ansikte.
Å som inte detta skulle vara jobbigt nog så börja det blåsa riktigt mycke så...så....jag tappa andan. Hur kan man andas när något annat står och blåser rätt i ens mun. Knepigt det där men jag fick allmänt panik och försökte rymma ur vagnen. Ställde mig på alla fyra och försökte komma bort men det va lättare sagt än gjort....nån jävel (förmodligen morsan) ha fällt upp en sarg runt mig som tydligen skulle skydda mig från de vita skiten och vinden i min mun. Nån som märker av ironin här, varför ha jag skydd runt mig om det inte skyddar....kolla upp på morsan med ena ögonbrynet sänkt och tänker att du ä rätt korkad va ? =)
Ja, efter vi i alla fall vart på lite olika affärer gick vi till något som kallas cafe UH. Fick äntligen mellis efter några minuters tjat, vet inte hur jag ska lättare kunna förklara för dom tröga individerna att jag vill ha käk när min mun är öppen å skriker medans jag peka med mitt finger mot min mun...FEEEED MEEEEE...gooood dam it! Vart dock på bra mycket bättre humör när jag fick min smootie, fick lite grädde av mamma å så fick jag se en massa småttingar i min storlek kuta runt runt. Jag vill också kuta runt runt men mina ben lyder mig än inte =/ Men vänta ni....snart är jag på full G och ska visa mina MUPPPETS vart skåpet ska stå =)
Ooooo...höll på glömma, fick även smaka på något annat på Cafe UH som faktiskt inte va allt för dumt de heller. En våtservett, pappas knoge och mammas hand...har skrivit upp en lista att även detta går att äta så bör testas igen. Dock gör pappa konstiga miner när jag biter allt jag kan på hans knog, tro han gilla det...han tycker säkert det kittlas....måste göras igen =) Mamma säger vi ska hit igen för här var det barnvänligt, de bra....så innebär det att här kan man poopa, skrika och peta näsan samtidigt utan att någon bryr sig =D

Ut från Cafe UH vi for och mamma säger i gladan ro...." nä men se va hä snöa, mysigt va Leo?!?! " Mysigt...va faaan ä mysigt med blött i ansikte och vind som gör att man kvävs. Å hon ler.....faanskapet står å ler....å tittar på mig....sänker ett ögonbryn och allmänt skakar på huvudet. Men nu jag ha lärt mig att snö betyder blött vitt tjaffs ute.....


Sedan vart det handla innan vi skulle hem, tyckte att det va allmänt trist så lägger mig i " stekar" ställning och tare lugnt. Allt detta in och ut överallt gör att man blir trött juh, inge kul å tugga på...välfylld blöjja och allmänt surt så jag sa gonatt ett tag och somnade. Sedan....sedan vakna jag upp i en kall blöt bil och mamma tycker fortfarande det är härligt med "snö"....hon ä knäpp!
Tog en tupplur till för är det något som kan få mig att verkligen sova så äre Bosses BOM BOM och så mammas tjöt. Nu hemma, käka en massa käk och fick efterätt så nu tackar jag för mig och kojsar in. Få se vad morgon dagen kommer med för roligt....å så få vi se om mamma få sova hela natten eller om jag ska va sväll och hålla henne vaken. Mena, jag måste juh visa att jag älska henne =P

Natt natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar