måndag 17 mars 2014

Farfar fyller år....

Farfar fyllde juh år i Torsdags så vi for dit och käka lite tårta, även jag fick smaka dock bara grädde men jag rätt nöjd ändå =)
Gamla gubben fick också en present av mig...um..oss kanske man ska säga..*hånler*.... Neddregglad present, ah men vadå....jag gatt smaka på kanten för att se om det va klar för bruk eller om det va bara att kasta den i soperna men den va mycket god och klar. Precis så där genomgräddad som den ska va, å va fick han nu!?! Jo en DVD skiva, en film "Thor" =P
 Fick busa på golvet med diverse leksaker, allt gick att käka på...jag lovar...

Tog även en brottningsmatch med en anka å sa bara...


" sdu sha sfå sås mysse spö" 
(taget från Super Hero Ninja Turtles, med ett läspande ljud! )



... å hä fick han så han allmänt coolade in...mamma sa jag skulle tagga ned men om hon bara viste va han sa till mig först!!! Jag bara gav igen, Leo stile!!! =)



Där ha vi Pappsen och Faffa, dom verka glader...va ha dom drucke som int jag fått smaka ?? ...




Nalle va snällare, han fick man lägga sig på utan att han klaga i alla fall =)



Hitta åt en sån där cool Bamse vagn som rullar, måste va försiktig ä allt jag hör men va ska jag göra när faanskapet inte kan stå stilla. Jag försöker kravla upp ända tills man ta vägg.....nuuuuu få jag mig upp....



... dock blir jag smått pist när jag upptäcker att jag är längre än vagnen så jag tar mig inte upp. Huvudet står i väggen så jag få inte upp fötterna. Gnäller och klagar som bara jag kan så pappa fick komma och hjälpa mig lite....MENA...de ä inte så lätt när arslet är tyngre än resten av mig kropp och fötterna är inte samman villig mig resten av mig!




Att meka med bamse är bland det bästa som finns....mena måste juh kolla så hjulen sitter fast och måste juh kolla om faaanskapet är trimmad. Är den inte trimmad är den inget för mig, i need speeeed.....



Gjorde slut med Bamse....han gav mig inte det jag ville ha så då fåre va bra. Han få flörta in sig med nån annan, ja ä int så lättköpt...*fnys*...



... ooo....mmm....gooooood, smaka lite trä, lite järn men det sägs ska va nyttigt. Om jag nu bara få den till min mun så blir allt bra...



Ååååå, man kan bli fast av detta....smaka ljuvligt...saknas bara lite olja så är man en redlig karla karl....



... ah men maaaaamma, tog du kort på mig. Å här ha jag sagt att jag inte va lättköpt men första bästa måttstock så är man som såld.....men glad för de ändå är jag =)



Mamma gömde min måttstock, hur kan man va så grym....GIVE ME!!!



...ordningen återställd...



För min måttstock och jag är så goda vänner, dock så small den ihop nån gång nu och då å klämde mina fingrar men det gör inget. Jag överlever säger mamma, självfallet jag överlever men den behöver inte klämma min tumme för att bevisa det!!!



Fick en söt lite shopping korg av mamma och pappa, så nu kan jag handla min egen mat =)



Väl hemma från Farfar så va jag så trött så trött, pappa tog upp mig från åk stolen men jag vägra vakna. Mena va tusan....det tar på krafterna att hota en anka, mecka med Bamse och sedan göra slut med han, käka grädde och så få en ny kompis som kallar sig måttstock. Den går att käka på....en händelserik dag!!!




NÄ, jag nattar här och nu så....

Natti nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar