måndag 10 mars 2014

Skeppsmalen....

 ... mamma och pappa bestämde sig för en sista utflykt nu innan sportlovet va över. Halv soligt ute så begav oss till Skeppsmalen och kollade på fyren, vågorna och alla stenar som fanns där. Jag fick även leka King Kong och bestiga en fyr.....så stor jag kände mig då =)
Vägen dit var väl kanske inte den roligaste så jag tog en liten power nap och bara väntade på att få komma fram....


Väl framme vart man påbyltad en massa olika kläder å filtar för här blåser det som bara den, lite mysigt va det allt...å nyfiken är jag vad vi ska göra här....



Nästan längst upp kan man se fyren sitt på sin tron, tänka sig att folk faktiskt ha sina sommarstugor här uppe...snacka om att bli uppblåst!


Jag och pappa kollade på en konstig gubbe som va gjort av sten, han sa inte mycke och gick inte långt men han verkade vänta på något...hmm.....å han sakna armar den stackaren...


Den lilla fyren, passande storlek för mig =)


Ja å min goa pappa =)


Mamsen och jag =)


Men mamma då, skäm inte ut mig...slut å pussas!!!



Ooooo, shiny....old but shiny....


...ja mina handskar sitter rätt...släpp mig, vill klättra!



 .. å så ett stadigt grepp så...så....


 ..va sa du, ä den skitig... do you really think i care ??....släpp mig!


Pappa bättre, han förstår sig på det där med att män måste få klättra på allt....


I'm the biggest, the baddest....i'm the best!


I'm on top of the world! I'm King Kong!!! =)


Fick dock komma ned på jorden igen....suck...


Å vaaad vill du mig mamma?!?! Va ha jag nu gjort eller va ska jag nu göra...du ba kör å kör å kör med mig! =)


And i dont care! 


Jasså, vare du som höll i mig. Goa galna mamma!!



Mamma ä nuts, hon sjunger Bounce like a tigger och jag bara ler. Hon kan inte studsa som Tigger för det kan bara Tiggggggrar juh =)


Jag kan stå, å när man står är man längre än mamma så man blir alltid på bra humör =D



Kolla på utsikten, känner fläkten mot en så åter igen fungerar inte andningen som den ska, ser pappa, ha svårt å andas, ser på träd har svårt å andas. Bäst är när man biter på mammas rock för då får man lä och kan andas som vanligt =)


Skulle kunna göras till ett vykort juh =)


Pappa å jag ha vart i skogen och uträttat våra ärenden ....eller nja ;) Vi letade en Geo men hittade den inte, hade inte så mycket tid på oss att leta den heller för jag blev lite grinig...hungrig som en gnu och dom snacka om att leta Geo....mena....FEEEED ME! Fick sedan mat hos Suss och Nicklas, plus att jag fick faktiskt också GRÄDDE i stora lass =P

Muuums filli babba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar